גירושין מכוונים מצד האישה – פצצה מתקתקת בחיק המשפחה הישראלית

בשנים האחרונות, צפה ועולה תופעה מדאיגה בישראל: נשים רבות, במקרים רבים, מסתתרת מאחורי צעד דרמטי זה כוונה זדונית וחישוב קר

בשנים האחרונות, צפה ועולה תופעה מדאיגה בישראל: נשים רבות, במקרים רבים, מסתתרת מאחורי צעד דרמטי זה כוונה זדונית וחישוב קר. נשים אלו, המכונות לעיתים “גירושיניות”, מנצלות את חולשת הגבר בתקופה רגישה זו, תוך שהן מונעות ממנו את זכות האבהות וגורמות לו סבל רב, הן נפשית והן כלכלית.

מניעים נסתרים ואינטרסים אפלים

הסיבות המניעות נשים אלו לנקוט בצעד כה קיצוני הן רבות ומגוונות. חלקן פועלות מתוך נקמה, כעס או טינה שהצטברו לאורך השנים. אחרות רואות בגירושין כלי להשגת יתרון כלכלי, תוך שהן דורשות מזונות גבוהים, חלוקת רכוש לא שוויונית ואף משמורת מלאה על הילדים. מקרים קיצוניים אף כוללים נשים המשתמשות בהריון ככלי מניפולציה, תוך שהן מאיימות בגירושין אם הגבר לא יציית לגחמותיהן.

ההשלכות ההרסניות על הגבר ועל הילדים

התוצאות של גירושין מכוונים הן הרסניות עבור כל המעורבים. הגבר, הננטש והמופתע, חווה טרגדיה רגשית אדירה. הוא מאבד את משפחתו ואת חלומו להיות אב, ונגזר עליו להתמודד עם כאב, בדידות ובושה. במקרים רבים, הוא נאלץ להתמודד גם עם קשיים כלכליים משמעותיים, עקב תשלום מזונות גבוהים וחלוקת רכוש לא הוגנת.

הילדים, קורבנות תמימים במלחמת ההורים, סובלים אף הם רבות. הם גדלים ללא דמות אב יציבה בחייהם, וחווים חוסר יציבות רגשית ונפשית. תחושת חוסר הביטחון והבלבול עלולה להוביל לקשיים חברתיים, לימודיים ואף התנהגותיים בהמשך חייהם.

תפקיד הנציגות המשפטית: להגן על זכויות הגבר

לנוכח התופעה המדאיגה הזו, קיימת חשיבות רבה לפעילות נמרצת של נציגות משפטית מקצועית ורגישה. עורך דין מנוסה המתמחה בדיני משפחה יוכל לסייע לגבר להתמודד עם המצב המורכב בצורה נכונה ויעילה. תפקידו של עורך הדין יהיה להגן על זכויותיו של האב, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית, ולדאוג שיקבל משמורת הוגנת על ילדיו.

בנוסף, עורך הדין יוכל לסייע לאב לאסוף ראיות רלוונטיות המעידות על כוונותיה הזדוניות של האישה, כגון התכתבויות, הקלטות או עדויות של אנשים קרובים. ראיות אלו עשויות להיות קריטיות בבית המשפט, ולסייע לאב להוכיח את טענותיו ולזכות בצדק המגיע לו.

לסיכום

גירושין מכוונים הם פצצה מתקתקת בחיק המשפחה הישראלית. נשים המנצלות את חולשת הגבר בתקופה רגישה זו פוגעות בו פגיעה קשה, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. ילדים הנולדים לתוך מציאות זו סובלים אף הם רבות, וחווים חוסר יציבות רגשית ונפשית. על מנת להתמודד עם תופעה קשה זו, חשוב שגברים הנפגעים מגירושין מכוונים יפנו לסיוע משפטי מקצועי, שיסייע להם להגן על זכויותיהם ועל עתידם.

חשוב לציין:

  • המאמר מתאר תופעה מורכבת וקשה

לשתף את המאמר

More Posts

שלחו לנו הודעה